Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
{HOW TO} Velgen schoonmaken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenWat wheelsealant kan ook altijd hulp bieden :p
Dan zet ik er gewoon wat NXT tech wax op éénmaal ze proper zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenNog een product erbij. Pfff...
Dan zet ik er gewoon wat NXT tech wax op éénmaal ze proper zijn.
Wax verdwijnt het snelste bij hoge temperaturen, op velgen (die heel warm worden) gaat een gewone wax het dus niet houden en onmiddelijk verdwijnen.
Daarvoor zijn net die wheelwaxen ontworpen
Die gaat door de warmte van de velg net hun bescherming gaan opvoeren
Het is zoals je zegt wel weer een extra product ...
Maar zoals ik zei, het is niet noodzakelijk hé, het zal wel je onderhoud vereenvoudigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenHeb ik ook.
Ik heb de indruk dat BMW-velgen veel sneller vuil worden dan andere. Ik heb vroeger nooit zo'n vuile velgen gehad op eender welke wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenDat zal iets helpen maar toch niet veel vrees ik.
Wax verdwijnt het snelste bij hoge temperaturen, op velgen (die heel warm worden) gaat een gewone wax het dus niet houden en onmiddelijk verdwijnen.
Daarvoor zijn net die wheelwaxen ontworpen
Die gaat door de warmte van de velg net hun bescherming gaan opvoeren
Het is zoals je zegt wel weer een extra product ...
Maar zoals ik zei, het is niet noodzakelijk hé, het zal wel je onderhoud vereenvoudigen
Ik denk zelfs warmer dan de velgen,want bij de meeste mensen worden de velgen niet extreem warm door het remmen ofzo tenzij je een circuitbeest bent natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk BerichtenDe lak van een wagen kan ook ENORM heet worden hoor.Vooral bij donkere kleuren.
Ik denk zelfs warmer dan de velgen,want bij de meeste mensen worden de velgen niet extreem warm door het remmen ofzo tenzij je een circuitbeest bent natuurlijk.
Ok de hete stukes remstof die op je velgen terecht komen moeten tegengehouden worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk BerichtenDe lak van een wagen kan ook ENORM heet worden hoor.Vooral bij donkere kleuren.
Ik denk zelfs warmer dan de velgen,want bij de meeste mensen worden de velgen niet extreem warm door het remmen ofzo tenzij je een circuitbeest bent natuurlijk.
Velgen kunnen te warm worden om aan te raken bij extreem gebruik. De reden waarom die pantsertruck vant leger in de ravijn gereden is was ook door oververhitte remmen, tot 1200°C (en dus velgen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenLak die warmer wordt dan velgen terwijl je rijdt, dat moet ik nog meemaken.
Velgen kunnen te warm worden om aan te raken bij extreem gebruik. De reden waarom die pantsertruck vant leger in de ravijn gereden is was ook door oververhitte remmen, tot 1200°C (en dus velgen)
Als je wagen in de zomer stilstaat in het zonneke dan kan die lak wel +70°C worden.
U velgen gaan nooit 1200°C worden hoor...u remschijven misschien wel, maar u velgen worden enkel maar warm door de stralingswarmte van u schijven he.En tijdens het rijden worden je velgen veel meer gekoeld dan je lak Ik heb ook al wat "af-geremt" en ik ben daarna speciaal aan de velgjes gaan voelen, en ik kon er nog aankomen hoor.
Zie dit filmpje van mij als bewijs dat ik hard aant remmen was
Helemaal op het einde zie je de rook uit men banden komen van de schijven die toch wel redelijk warm stonden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk BerichtenU velgen gaan nooit 1200°C worden hoor...u remschijven misschien wel,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenTenzij je met een truck van een berg rijdt met constant de remmen op, zul je met een auto nooit aan die temperaturen komen
Als je velg 1200°C word dan smelt de band die erop ligt in enkele seconde weg.
120°C zal dichter in de buurt van de realiteit liggen volgens mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BelgianEvo Bekijk Berichten1200°C is echt onmogelijk hoor mensen, geloof dat nu niet
Als je velg 1200°C word dan smelt de band die erop ligt in enkele seconde weg.
120°C zal dichter in de buurt van de realiteit liggen volgens mij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenVoila...
De remmen worden dus niet zóó heet en de velgen zullen dus ook niet veel heter worden dan een zwarte lak in de volle zon denk ik
Comment
-
Volgens mij zijn die speciale velgenwaxen ontworpen om antistatisch (dus om kleven van het vuil te verhinderen) en om bestand tegen zuren (velgenreinigers) te zijn. De velgenwaxen zijn niet zozeer ontworpen om hitte te weerstaan.
Ikzelf gebruik ze niet (ik denk dat het meer een hype is) maar breng wel een laag synthetische sealant op. Sealants beweren ook bestand te zijn tegen zuren en de meesten zijn antistatisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk BerichtenIkzelf gebruik ze niet (ik denk dat het meer een hype is) maar breng wel een laag synthetische sealant op. Sealants beweren ook bestand te zijn tegen zuren en de meesten zijn antistatisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk BerichtenZoals? Merknaam?
Met een laagje poorboys wheel sealant erbovenop :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenEn waarop brengen jullie dit juist aan?
Comment
Comment